Viestiketju: Jeep Grand Cherokee ZJ
Näytä yksittäinen viesti
  #473  
Vanha 08.03.2015, 17:33
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Takapanhardissa on akselinpuolella ylätukivarren takana jemmassa kiinnikkeeseen hitsattu mutteri, ei lirpakkeellista mutteriviritystä kuten etuakselissa. Jos ei takapanhardin torxi tunnu lähtevän irti, niin putsaa torx-pultin pää kiiltäväksi, ja hitsaa siihen mahdollisimman iso muuteri kiinni. Se samalla lämmittää kunnolla koko pultin ja toisen puolen mutterin, jolloin ehkä suostuu lähtemään irti ruosteen keskeltä. Jos ei lähde silläkään, niin sitten ei auta kuin rälläköidä tavaraa palasiksi..

edit: Eikun joo, siis jos pultti pyörii tyhjää, niin vastamutterin hitsaus on pettänyt. Siinä tapauksessa kuskin puolen ylätukivarsi akselista irti ja kääntää sen pois tieltä, ja koittaa pitää mutteria hylsyllä T- kappaleen avulla paikallaan. Joko onnistuu, tai sitten ei. Jos ei onnistu, niin ensin taas koittaa reilua lämpöä, jos ei sekään auta niin sitten taas rälläkkä ja katkaisulaikka esiin..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 08.03.2015 17:35
Vastaa lainaten