jos ei ole kiire, tai jos on, niin se kannattaa unohtaa auton hankinnassa. käy ajamassa koeajoja mahdollisimman monella eri merkkisellä, ja mitä useammasta saman merkin yksilöstä saat tuntuman niin sen parempi. vain useampia koeajamalla saat tuntuman ja voit muodostaa käsityksen siitä millaisen haluat ja mikä soveltuu käyttötarkoitukseesi parhaalla mahdollisella tavalla. kaikkia hyviä ominaisuuksia ei voi saada yhteen autoon, aina joudut tekemään kompromisseja tai sitten auto pitää valmistaa itse millaisen haluaa.
merkkifanaattisuus johtuu monesti siitä että on tottunut korjaamaan jotakin tiettyä ja varaosia on kertynyt nurkkiin useamman auton verran, siitä on hankala lähteä vaihtamaan tai kaikki menee uusiksi. jos kohtaat livenä tai luet jonkun sellaisen juttuja joka on esim. valmis tärvelemään nahkansa jollakin merkkilogolla niin vähintään 98% suodatat jutuista pois.
itse kun olen jotakin ollut hankkimassa niin joskus olen parkkipaikalla jollakin kiinostavalla autolla ajavalta ja kysynyt jotta käydäänkö koeajolla, siinä samalla keskustellut millaisia ongelmia ollut laitten kanssa. ja voihan sitä autoliikkeissäkin käydä jos kiinnostaa, itsellä ei minkäänlaista viettiä moisiin paikkoihin. uskoisin että offi/nelivetoheeboista löytyy notkeutta sen verran että jos haluat testata autoa niin se järjestyy.
|