[quote]
T3:ssa on vaihtelevasti lukkoja. Olen nähny kokonaan ilman lukkoja, sekä kytkettävillä takalukoilla ja kytkettävillä etu- ja takalukoilla. Keskustasauspyörästön pitäis olla "sychro", eli syöttää voimaa sinne minne tarvitaan, mutta se on teoriaa. Käytännössä se luistaa siitä keskeltä aina. Mutta jos lukot löytyy sekä etu- että taka-akselilta, niin vetääpähän ainakin jompi kumpi pää autosta aina 100%:sti.
Vertaa perinteiseen kytkettävään nelivetoon, jossa vetää toinen etupyörä ja toinen takapyörä. Kumpi sitten on parempi?
---------------------------------------------------------------------------------------------
Kyllä siinä vetää aina molemmat renkaat tasan yhtäpaljon vaikka ei ole lukkoja - siihenhä se tasauspyörästö perustuu! Lukolla estetään tasauspyörästön toiminta, jolloin esim pitävämmällä oleva rengas vetää enemmän. Päästiin mieliaiheeseen jonka parissa tingatessa meni joskus 1000km joutuisasti kun käytiin offikisoissa sielä etelässä!
No kyllähän tuosta nyt pääsee!
|