T3:ssa on vaihtelevasti lukkoja. Olen nähny kokonaan ilman lukkoja, sekä kytkettävillä takalukoilla ja kytkettävillä etu- ja takalukoilla. Keskustasauspyörästön pitäis olla "sychro", eli syöttää voimaa sinne minne tarvitaan, mutta se on teoriaa. Käytännössä se luistaa siitä keskeltä aina. Mutta jos lukot löytyy sekä etu- että taka-akselilta, niin vetääpähän ainakin jompi kumpi pää autosta aina 100%:sti.
Vertaa perinteiseen kytkettävään nelivetoon, jossa vetää toinen etupyörä ja toinen takapyörä. Kumpi sitten on parempi?
Mutta eipä noi kovin hirveitä joustamaan ole, kun erillisjousitus joka pyörässä. Lisäksi 14 ja 16-tuumaisissa (pyöränkoko) alustan rakenne kuulemma eri ja se 16 tuumainen etenee jo ihan eri tahtiin 14:seen verrattuna.
Mutta totuushan on, että off road on kuskista kiinni - ei autosta: Nimimerkillä kyydissä ollut kun jätettiin farmari Warrella Hojota roikkumaan ojaan, josta oli juuri itse noustu... Ja sen verta Warreja rakennellu, että voin taata ettei siinä autossa vedä kun korkeintaan toinen etupyörä kerralla!
--
Life is but white light, slightly out of focus.
|