Viestiketju: wj jeep korotus
Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 24.02.2015, 22:32
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeepjeep Näytä viesti
Joo tota sarjaa juuri kattelin mutta rupes vaan mietityttään kun jenkkilän pojat myy sitä long arm kittiä (mikä ilmeisesti muuttaa akselin kulmia vähemmän rasittaviksi?) niin saako sen leimattua suomessa ja onko se kuitenkin pitemmän päälle parempi sioitus..? Saako muilta merkeiltä vastaavaa sarjaa sillä tuv lapulla?
TÜV- laput tarvitsee vain jousille, ei alustan- tai ohjauksen osille.
Eli voit kasata halutessasi korotussarjan vaikka kuinka monen eri valmistajin osista, kunhan jouset on TÜV- hyväksyttyjä. Muiden osien tulee olla kyseiseen automalliin tarkoitettuja, ja tehtaan valmistamia. Käytännössä mikä tahansa tehdasmaisesti putiikin rakentama tuotos käy, kunhan se nyt ei ihan ole "Minun oma osienvalmistustehdas Oy Ab" Tietyt asiat tosin saa valmistaa itsekin..


WJ- jeeppeihinkin aftermarket- osia valmistavia firmoja on vähintään kymmeniä, ja isoja tunnettujakin valmistajia on paljon. Valmiit sarjat on helpompia, mutta niistä käytännössä aina puuttuu jotain. Esim. tuo Jerkun paketti on muuten kelpo, mutta siinä saisi olla myös säädettävät ylätukivarret eteen, sekä säädettävät alavarret taakse (mieluiten myös säädettävä ylempi kolmiohässäkkä lisäpalikan sijaan).
Lisäksi vain toiseen päähän tulee uusi panhardi, kun fiksumpaa on vaihtaa eteen- ja taakse säädettävät. Nuo erilaiset alkuperäisen panhardin kiinnikkeen yhteyteen pultattavat lisäkikkareet tahtoo usein olla murheenkryynejä.


Lähtökohtaisesti kuitenkin nuo valmiit paketit on fiksuin vaihtoehto, koska niissä saa yleensä ainakin suurimman osan tarvittavasta tavarasta samassa paketissa pakettihintaan. Ostaa sitten lisäksi mitä tarvitsee ja/ tai tarpeelliseksi näkee.


Itse laittaisin 4" vietereillä jo pitkät tukivarret. Vaikka iskarit vaikuttaa ajomukavuuteen (hommaa niin hyvät kuin mihin rahkeet riittävät!), niin Jeepeissä on lyhyehköt tukivarret vakiona -> ajomukavuus ja alustan toiminta kärsii aika äkkiä korotuksen myötä. Joka tapauksessa 3"-4" on se raja minkä yli en menisi lyhyillä tukivarsilla XJ/MJ/TJ/ZJ/WJ Jeepissä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten