Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis
Olikohan 380hp minimi tehovaatimus 60ton kokonaispainolla. Noita ei vaan voi tosiaankaan vertailla, kuorma-autossa on 12-16 litran kutoskone ja käytännössä 12 vaihdetta ja sitten kun tollanen massa saadaan maantiellä rullaamaan se menee niin sanotusti omalla massallaan eteenpäin. Hiluxissa on painojen kanssa se 4 vaihdetta, eli ei saada sitä efektiä, että koko ajan voitaisiin ajaa sillä kierrosalueella, missä on eniten vääntöä, vaan aina pitää olla joko viittä vaille överisti kierroksia tai sitten alkaa puutumaan. Jos hiluxilla on ihan pakko vetää isommalla massalla, on pakko olla sitä kärsivällisyyttä ja paljon. Eli lähinnä satunnaisessa harrastekäytössä toi on jotenki tosi kaukasesti mielekästä.
|
huomasiks tuossa lopussa tuon " joojoo, onhan noi ihan eri kaliberia kaikinpuolin mutta sama periaate.. " virkkeen? tiedän kyl varsin hyvin tuon väännön ja vaihteiston tuoman eron noissa rekkapeleissä, jonkun vuoden noilla elantoni hankkinu, mutta kuten jo aikaa takasin sanoin, ei se hiluxi varmasti nautinto ole kiskoa kärriä mutta toimeen tulee.. päätoimiseksi kärrin veturiksi en edes harkitsisi eikä topicin aloittaja vissiin siihin käyttöön ollut hiluxia ajatellutkaan vaan satunnaiseen vetojuhdan rooliin.. pajerolla kiskoin toisen pitkän pajeron trailerilla jyväskylästä poriin ja ei se nautinto ollut kiivetä partalanmäkeä ylös eikä kyllä suuria ilonkiljahduksia päässyt murhasaaren notkosta noustessakaan mutta myötämäissä kyllä sai hyvinkin jarrulla sitoa ettei kovin alkanu ylimääräistä vauhtia kerimään.. kiireen lähetin lähtöpäästä omineen menemään poriin ja otin käyttöön taas ku perille pääsin eikä verenpaine näinollen päässyt matkalla vaivaamaan hiukkaakaan vaikka noiden isompien mäkien päällä olikin nopeusmittarin viisari lähempänä 40km/h lukemaa ku 80km/h... jokapäiväisesti tuota vetoa en toki alkaisi tekemään mutta satunnaisesti ja sillointällöin tapahtuvista siirroista en myöskään kieltäydy..

tosin ei oo pajerossa enää koukkuakaan joten sillä ei kiskota mutta ton vanhan pahan hiacen kans voisin hyvinkin lähteä, onhan siinä 3,5tonnin koukkukin
ps. en muistanu tuota 380hv vaadetta 60ton kokonaispainolle... mutta selvän eron tekee 420hv vs. 750hv..