Se LS-öljy on paremmin voitelevaa kuin tavallinen peräöljy, siksi se tuntuu "toimivan" huonommin vaikka käytännössä tavallisella öljyllä levyt pureutuvat kovemmin kiinni toisiinsa, ts. se kuluu nopeammin. Ja lukko joka on tavallisilla öljyillä väljistynyt ei yllättäen toimikaan LS-öljyillä yhtä hyvin kuin aikaisemmin.
Luinpa vielä vastikään jostain että käyttämällä LS-öljyä avonaisessa (tai miksei myös mekaanisella lukolla varustetussa) perässä saisi mitattavissa olevaa polttoainetaloudellista hyötyä pienemmän kitkan takia. Täytyypä jossan vaiheessa kokeilla kun jäi taannoin vähän ko. litkua yli.
Niin ja parhaan pidon kitkalukosta saa irroittamalla perävälityksen ja käyttämällä lukkomurikkaa verkon painona vuoden tai kaksi.
|