Viestiketju: Rankku vaeltaa....
Näytä yksittäinen viesti
  #9  
Vanha 27.12.2004, 14:25
sippis sippis ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.03
Sijainti: KISKO, Finland.
Viestit: 942
Perusasetus

Kiitos taas kerran neuvoista...

Eiköhän toi auto ole kohta "ajettavassa" kunnossa.




Lainaus:
quote:
Moi,

miten sattuikaan, kiemurtelin tänään Oulunsaloon ja takaisin (30-40km/sivu), senverta levottomasti kottero meni tien päällä että jossain oli pakko olla "jotain", ne perinteiset "heilutan autoa sivusuunnassa niin perhanasti" eivät paljastaneet mitään (normaalia) isompia kolinoita, joten kotia päästyä piti komentaa poika vemputtaan rattia, oli aika miehekäs välys simpukassa, se pystyakseli heiluu useamman millin sivusuunnassa, ja auto siis oli käynnissä, eli pumppu pyöri.

Saamarin heikkoja vehkeitä englesmannit tekee, ajattu vasta 350tkm, ja nyt jo pitää huoltaa...

Kts. http://www.spanishtrailrovers.com/Te...m_steering.pdf

Siinä simpukan päällä on kiristys, myötäpäivään välykset vähenevät. Tässä pikaohje:

Adjusting the sector shaft

Set the worm on centre by rotating the input shaft half the total number of turns from either lock.
Rotate the sector shaft adjusting screw counter-clockwise to obtain backlash between the input shaft and the sector shaft.
Rotate the sector shaft adjusting screw clockwise until the backlash is just eliminated.
Measure and record the maximum rolling resistance at the input shaft, using a spring balance, cord and torque tool ROlOl6.
Hold the sector shatt adjuster screw and loosely tit a new locknut.
Turn in the sector shaft adjuster screw until the figure recorded in instruction 85 is increased by 0.9 to 1.3 kg (2 to 3 lb) with the locknut tightened.

Onneks kunnostetut osat ei oo kalliita, jos pelkkä hienosäätö ei auta.

-Paavo

"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."

Edited by - Paavo on 26/12/2004 23:21:07
-J-
Vastaa lainaten