285/75-16 on jokaisella "tire size calculator":ssa, siis rengaslaskurilla mitä olen netillä löytänyt, antanut seuraava tulos: 285/75-16 = 32.8".
Siksi ostin näitä renkaita ja olikin pieni yllätys sitten kun katsuri sanoi et stro:n mukaan ne on (muistakseni)8mm korkeampi kun 33".
Joku täällä oli jo lähettänyt minulle v20:in ja v40:in paperit mutta yritän silti saada omat alkuperäset 

, jos mulla on oikea Delta auton email osoite ja ne viittii vastata.
Rekisteriottessa mun malli on V20 ja kyllä ne uudet renkaat sopii sinne mainiosti. Pitää sitten myöhemmin kevääseen hankkia/asentaa ne 33" kesärenkaat ja sitten vasta konttorille leimaa hakemaan.
Mutta eikö suomen laki jälleen näyttää parhaat puolet. On parempi ja saa laillisesti liukastella joku ms palarenkailla kuin 5mm ylisuuret kunnon lt2 nastarenkaat. Tietenkin pienemmätkin löytyy mutta.....
Kiitoksia kaikille, vastauksista ja papereista, nyt en sotkii Mika28 "thread:issä" enemmän. Paitsi jos kellään sattuu löytymään se varmasti oikea, Delta auton yhteyshenkilön sähköpostiosoite, mitä nykyisin kirjoittaa nämä todistukset, niin yv. kiitos