Lainaus:
quote:
Merrasmäessä sovittiin trophy raid osakilpailujen säännöistä, tämä ei kuulu niihin. Toisaalta TR1 sopii meidän Standardiin ja TR2 Modiin ja radat on varmasti helpompia kuin TrophyRaidissa yleensä. Ja tähän kisaan voi osallistua vakio maasturilla jollaisella ei ole mitään asiaa TrophyRaid kisaan.
Tärkein sääntö Eestissä:
Se joka ei oo kitara-baarissa ysiin mennessä tarjoo kierroksen koko porukalle!
|
Joo,okei.
Mutta kuitenkin,miten me sitten isoin voimihin mietitin asia perustelisesti ja tultin tuloksen ,että 32-36-40 jako on paras.
Ja nyt tuntuu että oltin täysin väärissä? Miten se nyt näin kävi?
Muistan vielä perusteet: 32" TR 1 luokkan sen takia,että iso osa uusista autoista ("vakio maasturi... jollaisella ei ole mitään asiaa TrophyRaid kisaan" - Niita vareten TR1 luokka tehtiinkin ),tule kaupasta jo 32" renkalla -LandCruiser,Patrol ,Pajero,G Mersu...
Mutta esim.Suzukin tai Nivan ei mahtu 32" ilman korotusta.Eli toi mitta tasoita vähän pienien ja isojen autojen eroja.Onhan HJ 60, iso Patroli tai iso G mersu hyvin vaikeat aja jollain 29" renkailla.
36" TR2 luokkan valitin, kun tuo on kuulema Suomessa viimeinen mitta mitä käytetän monissa safariautoissa,missa on vielä alkuperaiset akselit.
40" TR luokassa...? No periaatessa näilla autoilla täytyy ajaa yleisilla teilla ,niilla pita olla jonkinlaiset kilvet ja vakutuksetkin.Eli rajan täyty jostain mennä.