Viestiketju: Jeep Grand Cherokee ZJ
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 09.02.2015, 21:39
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Niin, no, tuota... Säätö-/mittalaitehan se tuokin on...
Onhan se, ja kaikista paras tuohon hommaan. Maksaa n. 12€ postikuluineen

Lainaus:
Kun laitoin omaani (Grand ZJappa) 3,5" korotuksen ja säädätin kulmat laserilla, niin olipa ilo ajella korkealla maasturilla, joka meni todella suoraan. Tosin vain ensimmäiseen metsäkeikkaan asti .
Olen kaikki omat Jeeppini säätänyt itse, vatupassilla/ mittanauhalla/ kulmanetsijällä. Kaikki on menneet suoraan ja hyvässä mielessä kuin juna - eikä yhdessäkään Jeepissä ole tarvinnut ohjausiskaria (tosin yhdessäkään ei ole ollut - eikä tule olemaan - tehtaan alkuperäistä ohjausta) Laittaa riittävän vahvat osat, niin auto menee suoraan myös monen vuoden metsäkäytön jälkeen

Kulmat saa itse säädettyä aika hyvin, ja sinänsä paremmin että jos vie laitteeseen ja säädetään tehtaan arvoihin, niin monta kertaa se ajettavuus voi olla aika huono verrattuna omiin "vääriin" säätöihin.
Korotettu auto eri offsetillä olevilla vanteilla, isommilla renkailla yms. ei vain yleensä toimi tehtaan arvoilla parhaalla mahdollisella tavalla. Tehtaan arvot on hyvä lähtökohta, mutta pienellä viilauksella monesti saa paremmankin. Toki itse säätäminen vaatii vähän työtä/ aikaa/ vaivannäköä, mutta toimii enemmän kuin hyvin.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten