Viestiketju: Jeep Grand Cherokee ZJ
Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 09.02.2015, 21:22
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Niissä ei ole "oikeaa" asentoa, ne saa kohdilleen vain pyöränkulmien säätölaitteessa.
Maksaa paljon vähemmän kuin pyöränkulmien säätö (mikä kuitenkin tehdään korotetussa perseelleen, koska ei osata laittaa kuin tehtaan arvoihin)..

..ja tämä on muutenkin näppärä aparaatti olla olemassa.




Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
mihin suuntaan se pitää osottaa putkimallisilla tukareilla ja +3,5" korotuksella? tyhmä kysymys mut pe/la helevetin aiheellinen
Pinionikulma on prioriteetti ykkönen caster- kulmaan nähden, jotta etukardaani ei ala täristämään - toisaalta väärä caster aiheuttaa woblausta jos liiaksi persiillään. Kuten Winchester totesikin, niin etuakselissa (tai yleensäkin tuplaristikollisessa kardaanissa) pinionin päässä kardaanin ja pinionin välinen kulma nolla. Caster olisi hyvä osua 5°-7° välille, mutta se nyt osuu mihin osuu. Aurauksella voi vähän kompensoida woblaustaipumusta jos sitä sattuu olemaan - ja muista että ohjausiskari EI ole woblauksen parantaja, se vain peittää päin helvettiä säädetyn alustan huonouden..

Mittavinkkinä: banjon kannen vastinpinta on suorakulmassa suhteessa pinioniin.
Täältä löytyy tarkemmin pinioni- kulman (banjon kannen) ja caster- kulman välisistä suhteista XJ:n HP D30 akselissa ja TJ/ZJ LP D30 akselissa: http://go.jeep-xj.info/HowtoAlignment.htm
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 09.02.2015 21:31
Vastaa lainaten