Näytä yksittäinen viesti
Vanha 23.12.2004, 10:35
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Perusasetus

Moi,

mullakin on kaarien suunnittelu tehtävälistalla, ollut jo pidempään, mutta safareilla ja kisoissa joissa saa itse päättää mistä ajetaan tuo kaarien pakollisuus modeissa tuntuu hieman yliampuvalta, mutta toisaalta mistä mä tiedän millaiseen maastoon ja paikkoihin ne rastit on viety, ja ymmärrän kyllä kilpailun johdon halun varmistella kaikin järkevin keinoin kilpailijoiden eheys myös kisan jälkeen. Hieman van mietityttää onko tämä enemmän suunnistus- vai trialkisa.

Eli mun tilanne on sellainen, että mukaan tekee mieli, ja hyvien kaarien teko on ykkössuunnitelma, mutta jos se ei syystä tai toisesta onnistu, niin sitten pitää saada pienemmät renkaat, jotta mahtuu stanuihin. En vaan pidä kovin reiluna osallistua portaalivehkeellä tuohon keskimmäiseen luokkaan, vaikka säännöt sen sallivatkin, mutta quick-n-dirty kaaret ei ole mulle vaihtoehto, jos/kun ne tehdään niistä tulee hyvät, eli tukevat ja ennenkaikkea mahdollisimman kevyet, tai siis niin hyvät ja kevyet kuin mihin on varaa.

Toinen säännöissä ihmetystä herättänyt seikka oli "takapenkkiläisten" kieltäminen, mahdolliset lumityöt ja vinssailut vaan sujuis jonkinverran kätevämmin jos joukkueessa on yli kax heppua, mutta en näe sitä niin isoksi eduksi että se tulisi säännöillä kieltää, mahtuuhan luokkien sisään esim. aika isoja rengaskokoeroja (stanuissa 31" -> 33", modeissa 34" -> 44") ja luulis että esim. lukoilla on enemmän merkitystä kuin yhdellä tai kahdella väsyneellä apparilla takapenkiltä. Itse näen tämän myös turvallisuustekijäksi, jos kuski on vaan kuski (eikä lisäksi vinssiapina ja lumenluontikone) niin ainakin minusta tuntuu että aamuyön tunnit jaksaa ajaa virkeämmin, mutta oma vikahan se on jos ei oo riittävän hyvä kunto.

Eli nämä kax juttua on mulle ne sääntöjen "tuosta mä en tykkää" -jutut, muilta osin ne olivat mielestäni hyvät ja järkevät, itse pidän myös digikamerasäännöstä, sattuneesta syystä olen itse pohtinut samaa juttua ja tullut saman lopputulokseen, en rehellisesti usko että kenelläkään vois osallistuminen jäädä tuosta kiinni, jos itsellä ei jo oo digikameraa niin tämä vois olla hyvä "tekosyy" hankkia sellainen, ja jos ei itselle halua/voi ostaa, niin luulis että apparilla on, tai jommallakummalla olis ainakin yx sellainen tuttu joka lainais kameran.

Hmm.. tuota edellä olevaa voi kyllä käyttää perusteluna myös kaarien hommamiselle ("hyvä tekosyy"), niitä ei vaan saa niin joka kaupasta kuin digikameroita, mutta onhan tässä vielä monta viikkoa aikaa.

-Paavo

"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."
Vastaa lainaten