Minä olen alkanut ostamaan noita ns. merkkipolttimoita
Tuo tärinä viottaa myös kylmää poltinta, ja sitten kun laittaa valot päälle, niin tuosta hehkulangan alkavasta murtumasta palaa NIMENOMAAN suuren virran takia syttymishetkellä; siis jos polttimolle tulee kunnolla sähköä, niin syttymishetkellä helposti moninkertainen virta, jopa yli 10x nimellisvirtaan.
Viimmeiset vuodet olen ostanut vain osramin night breaker - polttimoita; valoa reilusti enemmän, kuin joissain halpiksissa, ja kestää pitempään, ainakin minulla on kestänyt. Ja kun toinen palaa, niin toisen voi ottaa varapolttimoksi... sillä sekin palaa kohta, jos vaihdat vain toisen.
Ja molempiin käyttiksiin olisi tuossa huomiovalot (osram? parkkivalotoiminnolla), mutta eipä ole näköjään päässeet vielä tositoimiin....
Paras oli bilteman "normaali" H4, lähdin yhtenä yönä siirtämään cruiserilla "pikkasen" liian isoa projekti venettä, ja vaihtelin palaneet polttimot: autosta "kärrystä" ja ylileveysvaloista (joo, N1-autolla ei saisi...)
Ja vajaan 10 km/alle tunnin kuluttua oli toinen silmä pimeänä, siis tuo 2 kk aikaisemmin biltemasta ostettu, ja tuntia ennen vaihdettu...
|