Näytä yksittäinen viesti
Vanha 23.12.2004, 09:11
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Lainaus:
quote:Taas junaillaan kisaa, jossa ei ole tyypilliselle safariautolle mitään luokkaa. 33" asetataan rajaksi toiseen ja seuraavaan pääsee sitten jos ainoa työ on virkata extreme luokkien härveleitä. Vois luulla että AKK on tehnyt nämäkin säännöt.
Onhan tää tietty vähän ristiriidassa esim. FUN-kisojen safariautoluokan sääntöjen kanssa tää kaariasia. Siellä pääsee kaarettomalla umpiautolla kaatoherkälle baanalle, mutta kisassa jossa saa itse valita mistä ajaa vaaditaan kaaret. Turvallisuuden vaatiminen toki on perusteltua, ja kaarien tekeminen ei ole iso/kallis homma, mutta se ei ollutkaan se pointti tässä kirjoituksessa. Minä taisin ainakin saada kipinän että pääkaari tarvii tehdä, mutta eri asia on koska ne kerkeää tekemään. Varmasti säännöt rajaa suurimman osan(?) safariautoista ulos kisasta, mutta kisaamaan pääsee kyllä jos on tarpeeksi halua.

/* Life Begins at 35" */
Aluekisojen FUN luokka perustuu Standard ryhmän Trial sääntöihin monien koukeroiden kautta. Ja tarviihan Trialissakin stanun avossa olla kaaret. Se että millaisilla radoilla kilpailun järjestäjä ajattaa autoja on kilpailun johtajan rohkeudesta ja vastuunkanto kyvystä kiinni. Itse en tosiaan haluaisi olla kilpailunjohtajan kengissä siinä vaiheessa, kun pitää soittaa kilpailijan "vaimolle ja lapsille" ja ilmoittaa, että isi on nyt sen verran kipee, että ei toimi raajat niskasta alaspäin, mutta melkein voittivat kyllä kisan kaarettomalla autolla turvavyöt auki.

Koska kilpailun johtajaa siinä ensimmäisenä osoitetaan sormella, ku joltain on niska poikki tai jotain muuta kivaa. Meidän kisanjohtaja Kentsu ei halunnut ottaa sitä riskiä, koska muutenkin kisa ajetaan jokaisen autokunnan omilla vakuutuksilla. Eli kaikki ovat omalla vastuulla, mutta kuitenkin joku nostaa äläkän ja silloin ollaan heti kilpailun johdon ja kilpailun järjestäjien kimpussa.

Vastaa lainaten