Kilometrejä mittariin on tullut semmoinen 7000 ja pirssi on pelannnut ilman suurempia ongelmia. Moottori on vain melko perso tuolle öljylle ja sitä on mennyt litra tonnille. Koneeseen laitoin kesällä Castrollin Magnatec 5W-40:stä. Onkohan tuo nyt sitten parasta mahdollista tuolle koneelle vai mitä sinne kannattais laittaa? Kaveri tuossa kyllä ehotteli että Mobil Delvac vois olla kans ihan hyvä vaihtoehto, mutta mikä viskositeetti? Onko muita ehdotuksia?
Öljyn syönnille on varmaankin kaksi vaihtoehtoa. Turbo tai venttiilinvarrenkumit väljät, mutta miten tuon vois testata? Pakokaasu kyllä haisee pahalle, mutta ei nuo Toyotat ennenkään ole kovin hyvälle tuoksuneet. Niin ja koneen öljyt pysy kirkkaina melko pitkään joten tuskin tuo kone vielä väljä on. Ja voiko nuo kumit vaihtaa ilman että kantta nostaa pois?
Paras vaihtoehto tieten olis pistää kone muttereiksi ja tehdä kokonaan uusiksi, mutta kun autolla pitäs päässä ajamaan ja turhaan tuota ei viittis alkaa aukomaan kun koneella on perimätiedon mukaan ajettu vain alta 350 tkm. Öljyn syönti minua ei hirviästi jännitä, mutta olishan se mukava että tikkua ei myötään tarvis olla tarkistamassa.
|