Näytä yksittäinen viesti
  #9  
Vanha 02.02.2015, 02:22
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Jaa.. luulin että tuossa oli viskonelikko, mutta siinä tapauksessa. Eihän keskitasauspyörästössä tosiaan mikään jumita dynolla, toki tuo mitä mainitsit rattaista pätee varsinkin jos on vastaava toteutus kuin akselin tasauspyörästössä. NV/NP242- jakoaskeissa (takaveto-kiinteä nopea-avoin nopea-kiinteä hidas) keskitasauspyörästö on onneksi planeetalla, on edes jokseenkin kelvollinen ja kestävä.

Ainakin Jeepissä olevat NV249- jakoaskit on sellaisia, että kun visko alkaa olla tiensä päässä niin se jumittaa itsensä likimain kiinteän nelikon oloiseksi. Vanhemmissa ei ole lukollista moodia ollenkaan, uudemmassa on hidas puoli aina kiinteä, nopea puoli viskon lävitse. Ei se visko varmaan jarrudynossa ehdi hajoamaan, enemmän ongelma siinä että se pystyy jakamaan voiman 50/50 suhteessa, joten testaus voisi olla vähän vaikeaa..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten