Näpertelyks meni tänään, ensin ajattelin pikasesti kasata tuon ilmanputsarin loppuun eli tekasin bilteman kumitiivistematosta
tuohon kantta varten tiivisteen jonka liimasin paikoilleen ja kansi kiinni. Sitten putsari kaasarin päälle ja okei... uus kaasari on sen 5cm
matalampi eli vanha putsarin kiinnike piti muuttaa. Rälläkkää ja miggiä ja kiinnike oli muutettu vain huomatakseni ettei uus suora
taaimmainen tulpanhattu mahdu olemaan tuon putsarin kotelon ja uuden kaasarin kans

Ei muuta kuin uuden tulpanjohdon
tekoon johon molempiin päihin 90 asteen hatut. Lopuksi vielä putsarin kaasarin puolen pultin vaihto uuteen ni johan istu paikoilleen.

Tämän jälkeen oli jotekin motivaatio kadoksissa joten päätin ruveta näpräämään tuon mekaanisen vinssin
puuttuvan laipan kans. IKH:lta tuli hankittua tuollanen 32€ haarukkanivel aihioksi joten sen kimppuun. Ensin isompi reikä 8mm tapinreiän
tilalle koska vinssin akselissa on 11mm tapin reikä

Oon luullu että tojon mekaanisissa on 5mm tuo tappi vakiona?
Sitten vannesahalla vähän takapäästä ylimääräsiä pois, etupäästä haarukka pois...

Varastoa hetken kaiveltua sattu käsiin hodarin etuakselin pinionin laippa, ei muuta kuin sekin vannesahaan.
Tämmöset käikäleet sain tuossa vaiheessa aikaiseksi:
Huolellinen keskitys ja heftiin, mietin että millä tuota vois testata että onko tuo sinnepäinkään suorassa ni löyty 25mm poranterä
eli terä akkukoneeseen ja heftattu laippa siihen kiinni -> täysillä kierroksilla vain pientä värinää
Ei muuta kuin sekä sisälle että saumaan miggiliimaa, uus testaus porassa -> toimii. Nyt se enää oottelee maalia.

Tuon tapin varmaan teen 11mm poranterästä, ei mene poikki mutta joskos se naru antas ennen periks kuin voimansiirto

Takavinssi nyt oottelis petiä että pääsee tekemään vinssin kardaanin, jne.