Viestiketju: Jeep Grand Cherokee ZJ
Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 23.01.2015, 18:55
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Neljä vetaria poikkaisin orkkisvälityksillä, ja taisi vähän hammaspeikkokin ehtiä tekemään tuhoja, tosin ei täystuhoa.

Pyöränkaaret on tosiaan XJ:ssä selvästi isommat, mutta tukivarsien tai vakaajan takia ei ZJ:ssäkään tarvitse kääntyvyyttä rajoittaa. Enemmän levittävät vanteet itse asiassa vaatii kääntyessään enemmän tilaa pyöräkoteloilta. Tuntuu ehkä nurinkuriselta, mutta näin se on. Toki eivät ota tukivarsiin niin helposti kiinni.

Akselivälin kasvatus edessä suositellusta 30-40mm:llä auttaa sekä ZJ:ssä että XJ:ssä kummasti
Oliko CV-nivelisiä vai ristikoita? CV:thän menee poikki kuin hammastikut, kun niissä on se ihme kavennus. Mulla kesti CV:t 31":llä kaasu pohjassa revitystä Punkan hiekkamontulla (https://www.youtube.com/watch?v=xTLAfLJhV8k), mutta 33":lla en tainnu ajaa kuin ristikoilla varmuuden vuoksi.


Kyllä minusta käännön rajoitus on kannattavaa, kun eihän se rengas kuitenkaan käänny enempää peltiin osuessaankaan, mutta käännönrajoituksella ei katkaise vetaria.

Säädettävät tukivarret juu ja taas on taalat nipussa!

Sain mää sitä ZJ:tä hajotettua erinäisistä paikoista, mutta ei mennyt yhtään vetaria eikä voimansiirrosta muutenkaan mitään. No, ehkä oli onneakin matkassa.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten