Viestiketju: Ylläpitolaturi
Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 23.01.2015, 10:07
Teme74:n Avatar
Teme74 Teme74 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.11
Sijainti: Salo/Pertteli
Viestit: 882
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tume_T Näytä viesti
Jo jonkinaikaa ollut mielessä laitella ylläpitolaturit autoihin. Pääkäyttiksen (eli vaimon auto) virkaa toteuttavaan Avensikseen suunnittelin Defan laturia, sen kun saisi näppärästi lohkolämppärin piuhoihin kiinni ja tuohon omaan jalostuvaan käyttikseen Delicaan aloin suunnitella tommoista Ctekin polaria, kytkettynä lämppärin sisäpistokkeesta kiinteästi akulle.

Nyt vaan heräsi pari kysymystä.

Onkos porukalla kokemusta tuosta Defan laturista,löytynee pariakin eri tehoista mallia:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/45494...uri-1204-4A12V
http://www.motonet.fi/fi/tuote/45494...ulaturi-10A12V

Ja sitten toi Ctek:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/45554...50-Polar-12V5A
ja tällä kiinni akkuun:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/45552...engasliittimet

Tuossa aloin mietiskelemään semmoista, että kuinkahan laturit käyttäytyy jos/kun auto tulee käynnistettyä lämppärinpiuha kytkettynä. Joskus pari vanhaa laturia saanut "käräytettyä", kun on tullut väännettyä autoa käyntiin hauenleukojen ollessa kiinni akussa.
Ostin itselleni tuon saman Ctecin. Näin muutaman latauksen kokemuksella tuntuu hyvältä ostokselta. Nuo rengasliittimet olivat paketissa mukana.
__________________
____________________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten