Näytä yksittäinen viesti
  #6  
Vanha 22.01.2015, 08:04
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Valaiskaas nyt...
Lehtijousitettuun tarkoitetussa voi sisäänjouston vaimennus olla hyvin heikko, kun se lehtipakka itsessään vaimentaa. Vahvalla vaimentimella vois tulla liian jäykkä.
Ja peltikuorisessa kaksiputkisessa (eli halvat ja jotkin kalliimmatkin) iskarissa ulosjousto vaimennetaan männässä olevilla venttiileillä, sisäänjouston vaimennus on pohjassa mistä öljy virtaa sylinteriputkesta putkien väliin. Ja kun on säädettävä, alaosassa ruuvi säätää sisäänjoustoa ja esim mäntä painettuna pohjaan ja pyöritystä säätää ulosjoustoa. (Kait nuo suunnat meni oikein?)
Kaasu- ja nesteiskarin erona on tuo putkien välitila, jälkimmäisessä paineistettu. Hillitsee kavitointia ja jäykistää sisäänjoustoa.
Yksiputkisisissa mäntä vaimentaa molemmat suunnat ja niissä voi olla ohituskanavia yms jne.
Kaksiputkinen yleensä selkeästi peltiä ja paksumpi osa alhaalla.
Yksiputkinen vahvempaa tavaraa ja paksumpi osa ylhäällä.
__________________
Harbor Cruisers

Viimeksi muokannut baxxter : 22.01.2015 08:08
Vastaa lainaten