Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HV
Kun tota rakennetta katsoo tosta kuvasta niin jo pienen pienikin välys tuntuu jo varmasti isolta kun vetoakselin pätkästä heiluttaa.
Ja kyllä se kardaani pyörii siellä kokoajan, siihen perustuu myös se että nelivedon voi laittaa vauhdissa päälle kun kaikki osat pyörivät jo valmiiksi.
|
Ei, kardaani ei pyöri kokoaikaa, ellei oo juminu toi kytkentäholkki kiinni, niinku mulla kävi kun alipainesäiliön lähdöt oli ruostunu umpeen. Vauhissa sen nelivedon voi kytkeä, jos on nopeä käsistään. Kovassa vauhissa meinaa vähä kurista jakolaatikon kytkentähampaat vastaan, mut ku nopeesti tempasee nelikolle, niin etukardaani lähtee pyörimään, jonka jälkeen vetarin päätkin pyörii samaan suuntaan ja alipaine vetäsee ne kiinni toisiinsa.