Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HV
Alkuperäisesti kiinteät laipat, eli vetarit, tasauspyörästö ja kardaani pyörii kokoajan, ajaa sitten taka tai nelivedolla.
Alipainekello on sitä varten että kun neliveto kytketään niin se kytkee kuskinpuolen vetarin tasauspyörästöön.
|
Pari asiavirhettä ylempänä. Kardaani ei pyöri ja oikeenpuoleista vetaria pätkitään. Tällä saadaan lautaspyörä ja kartaani parkkiin takapotkulla ajellessa, tasauspyörästö rallattelee vaan ympyrää vasemman vetarin pyörittämänä.
Eikä vaikuta ohjaukseen tms. onko kii vai ei. Hyötynä pelkkiin napiksiin verrattuna että ei tartte hypätä ulkona pyörittelemässä napoja, miinuksena sitten nää kulumat ja vetarien kumien kesto. Pieni, lähes huomaamaton kulutuksenlisä myös.