Näytä yksittäinen viesti
  #445  
Vanha 19.01.2015, 00:36
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Selvis eilen illalla syy välillä huonohkoon tyhjäkäyntiin mikä on vaivannut jo monta viikkoa, pimeässä konepelti auki käydessä oli havaittavissa pienoista salamointia kahden tulpanjohdon tienoilla. Ovat varmaan tykänneet vähän huonoa noista moneen kertaa irroitteluista nokkavian kanssa puuhaillessa.


Vinssistä oli myös tehot hukassa, ei jaksanut vetää autoa ylös mettäkoneen urasta vaan jännitteet putos ja valot himmeni. Siihenkin löytyi aika pienellä vaivallla apu kun huomattiin että vinssin solenoidissa tuleva virtajohto oli löystynyt, tai itse asiassa mutteri mllä napa on kiristettynä solenoidiin oli löystynyt ja aiheutti imeisesti jonkinlaisen heikon kosketuksen. Vinssiä käyttäessä johdon pää ja napa lämpesivät melkoisesti mutta se loppui ja voima palautui kun otti ja kiristi mutterin.

Loppui se metsäkoneen uralla eteneminen muutenkin lyhyeen kun yhtäkkiä nenään tuli bensan tuoksua. Kurkkaus auton alle paljasti tankista tulevan bensaa ulospäin, ei kovin paljoa, muutamia tippoja mutta kuitenkin sen verran että haju paljasti.


Tallilla tarkemmin tutkiessa löytyi kiinnityspannan ja tankin väliin joutunut kivi joka oli tehnyt pienen halkeaman tankin etureunaan, tinaus ei onnistunut ennen kun vuotavan kohdan sai sen verran ylös että tankissa oleva bensa ei enään jäähdyttänyt sitä kohtaa jolloin tina suostui tarttumaan tankin pintaan. tankin pohja on kyllä muutenkin niin mysötyn näköinen että täytyy alkaa harkita korvaavia vaihtoehtoja.


tänän sain vihdoin aikaiseksi kasailtua hieman vanteita.


nurkissa makoili vielä jonkuverran beadlock kehiä niin kasailin niistä itselle vanteet


vanteet on samat mitkä noille pyörille on ennestäänkin ollut, käytin työmaalla kuulamyllyssä ja hitsailin kehät pyörittäjän päällä kiinni. ennen vaati 10mm spacerit ettei rengas ota takajousiin kiinni ja edessä otti aina kääntyessä etupanssariin kiinni, nyt kun rengas on hieman ulompana ei tuota ongelmaa tunnu olevan ja spaceritkin sai jättää pois.
Vastaa lainaten