Viestiketju: olka akselin asento?
Näytä yksittäinen viesti
  #6  
Vanha 16.01.2015, 23:51
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Oli ilo auttaa! Mutta voisko vielä...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VOLIATTI Näytä viesti
Tässä tapauksessa kun mikään ei ole enään alkuperäistä niin varmaan ei ton casteri kulmankaan tarvii olla niin justiinsa pääasia on että kääntyy, nyt hitsaan ton akselin kiinni ja kokeillaan. Tämä kaikki sen takia että ei apusimpukka ota kiinni raidetankoon tai toistepäin, lähinnä kiinnosti kokemukset maastossa toimimisesta kun ei noilla 36×12,5 halua huvikseen ajella ne meinaan voblaa joka tapauksessa 60-80 vauhdissa. Kiitos kaikille vastanneille/auttaneille
Tuo olkatapin takakallistuma, siis jos puhutaan negatiivisestä jopa 10 asteeseen positiivistä, vaikuttaa maastossa jonkin verran, mutta kuten aikaisemmista viesteistä vois arvailla, ei kovin paljon.
Mulla on nimimerkkini mukaisessa BJ:ssä leimattuna super swamper tsl (siis rättirengas) 38x12,5x15. ja vaikka k.o renkaat on tasapainoitettu VAIN lyijypainoilla teräsvanteen reunaan, niin tuolla n.6 asteen olkatapin taka-kallistuksella toimi "hyvin", siis marssivauhti oli tyypillisesti 80-100 kmh. mutta varsinkin pienillä paineilla käännökset menee "yleensä leveäksi/pitkäksi
Ja tuo minun/bj:n "Ensimäinen" riipukekorotuksen, siis olkatapin negatiivinen... ajokokemus tuli michelin 205-16 C nauhapinnatuilla renkailla: Suoralla tiellä tuulettomassa säässä: kun auton linja lipuu urista oikealle, niin rattia pitää kääntää hiljalleen neljänneskierros vasemmalle; ja kun ohjauskulma kasvaa liian suureksi, niin etuakseli "haukkaa", ja silloin pitää kääntää rattia saman tien tuplasti enemmän, että pysyy tiellä...

Ja tuo "oppi-" on jäänyt mieleen, ja hyvin on tullut toimeen mm. uudempien toyotien kanssa....
Vastaa lainaten