Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lonely Rider
Varmuudella vaikea sanoa mistä se vuoti, tod.näk. jostain aika ylhäältä, vois olla se mainitsemasi vaihdekeppijuttukin. Eli tarkotit sitä kumilutkua joka "yhdistää" kepin lootaan?
Ajettu sillä oli noin 170 tkm, eli ei kauheesti ikäsekseen. Peristä tai vaihteistoista en kuullu hälyttäviä ääniä.
Tavallaan vähän surullinen tapaus. Omistaja oli olevinaan kauhean tarkka, esim. huoltokirja oli ihan vimpan päälle, mutta alustaa ei oltu massattu kertaakaan. Tod.näk. tässä vaiheessa vielä pelkkää "pintaruostetta" ja massaamalla siitä saisi täyden pelin. Toisaalta ihmetyttää se että 2008 hilussa oli selvästi enempi ruostetta alla kuin mun 2003 saksalaisessa kansanautossa jolle ei ole tehty mitään ruosteenestoja ja jota ei ole kummemmin paijailtu 
|
Joo just nimen omaan sitä kumilutkua meinasin. Jos askin huohotin on vielä samaan aikaan tukossa, niin ainakin kepin ympäristö tulee öljyiseksi. Periaatteessa sen lutkun pitäisi olla aika pitkäikäinen, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Korin ja rungon "kunnon" ratkaisee aika pitkälti se, että onko ne korin ja rungon suojatulpat pysyneet paikallaan. Ton ikäisessä pääsee todennäköisesti aika pienellä työllä jos ei helmakotelot ja runko ole ehtineet mennä täyteen kaikkea hienojakoista mujua. (Ja käytännössä se runko kestää todella paljon pidempään jo sillä, että pitää vedenpoistot vapaana tai jopa poraa niistä vähän isompia että mahtuu hiekatkin ulos rungosta) Jos kyseessä on auton ensimmäinen tai edes toinenkin omistaja, niin on hyvinkin helppoa myydä autoa vain maininnalla "täydellinen huoltokirja". Helpoin tapa ruostuttaa uudempikin auto on ajaa edelläajavan takapuskurissa kiinni ja kerätä kaikki suolapaska ja kiveniskemät omaan autoon ja sitten kaupan päälle olla pesemättä autoa.