Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vellihousu
Täytyy varmaan puhalluksen jälkeen hapottaa ja kattoo miltä näytää.
Ei oo viistokeulaan mun roposilla varaa.
|
Jos sitä on purettu paljon sisustan osalta, varmaan hiekkapuhallus on hyvä vaihtoehto.
Itse kokeilin vaihtoehtoisena menetelmänä -77 Mersuun jota en ollut hirveästi purkanut sisältä - mitä nyt penkit ja matot poistanut - puhallus alumiinioksiidilla puhalluskypärä päässä ja rakeet talteen keräten imurilla. Sitten siivilöinti ja raetta voi taas käyttää. Puhallusletku meni ikkunan raosta auton sisään.
Ikkunoita oli pitänyt vielä hiukan enemmän suojata kun itse olin panostanut pääasiassa tuulilasin suojaamiseen.
Puhalletun päälle levittelin pensselillä Zingaa. Auton alla oli iso pressu siltä varalta, että maahan pääsee rakeita jostain reistä.
Aika paljon sai rakeita imuroida autosta. Pölyn muodostus ei kuitenkaan yhtä pahaa kuin hiekan kanssa.
Jos autos on purettu sillä tavoin ettei hiekka ja hienojakoinenpöly jää hankaliin paikkoihin, pöly on helppoa poistaa heti paineilmalla. Samaisessa autossa puhalsin peräkontin tavallisella hiekalla siltä osin kuin oli ruostetta. Aika putsaaminen oli hiekasta ja sain hiekat pois kun irroitin polttoainetankin joka myös on peräkontissa.