Näytä yksittäinen viesti
  #7  
Vanha 08.01.2015, 13:01
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.269
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Sen sijaan diplomityön tekijä on täysin oikeassa siinä, että leveämpi rengas kasvattaa AINA vesiliirtoriskiä verrattuna vastaavaan kapeampaan renkaaseen.
Joo, tottahan se on että vesiliirtoriski lisääntyy, mutta tuossa yritettiin vähän niin kuin sillä perusteella ainoastaan tyrmätä nuo leveyden muutokset.

Renkaita ja autoja on erilaisia, joten maastorenkaan kohdalla ei pitäisi mitään vesiliirtoriskejä ajatella ensimmäisenä, koska renkaan leveydestä on kuitenkin monia hyötyjäkin käyttötarkoituksesta ja mainitsemistasi alle taittumisseikoista johtuen. Ja maastorengas ei muutenkaan suuren urasyvyyden takia lähde läheskään niin helposti vesiliirtoon kuin perus katusliksi. Maastorenkaiden leveys on siis aika paljon helpommin perusteltua, kuin esim vaikka jonkun tuuninkimiehen honda civiciin himoitsemat 345 leveät gummit, jossa ei mitään hyötyä enään saavutettaisi edes, vaan pelkästään haittapuolia.

Eli pitäisi tuossa renkaan leveysmuutoksessa ottaa vähän enempi noita asioita huomioon, kuin pelkät vesiliirtoherkkyydet...
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten