Näytä yksittäinen viesti
  #6  
Vanha 07.01.2015, 09:24
raipe raipe ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 30
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja raipe Näytä viesti
Kyllä se on toyotan orginaalilla kytkettävällä lukolla oleva perä. Perä vielä siis shimmaamatta ja poskilaakereissa kunnon välys..

Jatketaan vielä tuosta omasta perän shimmausprojektista:

Niihän siinä kävi, että paskasta ei saa uutta. Piloille ajettu välitys on kulunut niin epätasaisesti, että hammaskosketusta ei saanut mitenkään kohdalleen. Drive sidelle sain jäljen ihan keskelle hammasta, mutta silloin etuperän vetopuolen kosketus (coast side) osuu hampaan alareunaan.

Koska uudet välitykset ovat kalliita, niin mitä mieltä olette, jos etu- ja takaperän välitykset vaihtaisi keskenään? Silloin kulumattomat drive ja coast sidet vaihtavat paikkaa ja tuo piloille mennyt coast siden kosketus vaihtuu takaperään ja kosketusta käytetään vain peruuttaessa.

Nurkista löytyisi myös yksi bj-40 sen orginaali perä jossa olisi tarvittava 4.11 välitys. Tuo pinjoni ja sen säätöperiaate on vain erillainen, joten onko sitä mahdollista sovittaa hj:n modernimpaan perään ja miten shimmaus tapahtuu silloin?
Vastaa lainaten