Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 06.01.2015, 19:29
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi Näytä viesti
Onko 8 tuuman takaperissä nelikon ja takavedon välillä muita eroja kuin vetarien pulttijako? Välityksiä on ilmeisesti montaa erilaista ainakin nelikoissa?
Eroa löytyy murikoissa sen mukaan, mille välitykselle ne on suunniteltu. Esim. hiace, hilux 4.11-4.56 välityksille on samat murikan kuoret, mut sitten esim. LJ 4.88 on pinjoni paljon lähempänä lautasratasta, koska alkuperäisissä 4.88 välityksissä on ohuempi lautasratas. Amerikan jälkituotantovälitykset on suunniteltu hiluksin murkuloihin, ja jos niitä haluaa laittaa LJ:n alkuperäisiin murikoihin, niin lautasratasta joutuu sorvaamaan reilusti ohkasemmaksi. Sit lisäksi on nuo V6-perämurikat, joissa pinjoni on 5mm pidempi.
Noita kun naittaa sitten ristiin, nii joutuu vähä tekemään perehdyttävää tutkimustyötä ja suorastaan kokeilemaan, millä yhdistelmillä mikäkin välitys käy mihinkin murikan kuoriin, koska pinjonin laakereitakin on montaa eri mallia, jotka jättää sen pinjonin eri kohtaan pituussuunnassa.
Esimerkkinä näistä eri laakereista on LN46 hiluksin takamurikka ja LN65 hiluksin murikka. Trailgearin 5.29 välitys kävi suoraan paikoilleen LN46 murikkaan alkuperäisen mallisilla laakereilla, mutta sama välitys ei käynykkään suoraan LN65 hiluksin murikkaan sen murikan mallisilla laakereilla, vaan ku vaihto laakerit, jotka oli hiacen murikasta, niin kävi.


Viimeksi muokannut Viipo : 06.01.2015 19:33
Vastaa lainaten