Vaihdoin samalla myös ylemmän vaikka ei välystä ollutkaan. Tosiaan öljy on laakerin molemmilla puolilla. Tiiviste on vielä helppo poistaa ulkopuolelta, josta alkuperäinenkin laakeri oli avoin. Kuva tämän hetken tilanteesta. Mitään muuta oiretta ei ollut kun kevyessä vedätyksessä ja moottorijarrutuksessa ylimääräinen ääni, jota esim. vaimo ei kuullut vaikka käskin kuunnella. Ääni kuului n. 2000 km ajan hieman voimistuen. Öljyt vaihdoin vasta 120tkm huollossa, koska huolto-ohjelman mukaan ei tarvitse vaihtaa ollenkaan. Kun olin lukenut nämä jutut
http://www.frasersoft.net/toyota/ toinen vastaava
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11311909 Kuva edellisestä
http://kuvapilvi.fi/k/YbOV.jpg alkoi pelottaa että laatikko menee jumiin. Kiva yllätys varsinkin talvikelillä jos vastaan tulija sopivasti. Vaihdelaatikonpääty helppo irroittaa ja kokeilla onko alemmassa akselissa välystä. Minulla välys oli selvästi havaittava. Laakeritkin löytyi toyota liikkeen hyllystä, joten ilmeisesti yleinen vaiva. Tuossa suomi24 jutussa epäiltiin että muovinen kuulien pidike särkyy ja rikkoo laakerin. Omasta tapauksesta päättelisin että väljä laakeri rikkoo muovisen kuulien pidäkkeen, koska laakeri hieman väljä ja muovi vasta yhdestä kohtaa poikki ja kuulat vielä paikoillaan. Toivotaan että ylimääräinen ääni häviää laakerien vaihdolla.