Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AVRO
Kannattaa vielä mitata että laturin puskema jännite menee akulle asti, eli mittaa siitä akun navasta. Meillä oli eräästä autosta +kaapeli hapantunut kaapelinkengän sisältä, laturi latas mutta iso osa tehosta hukkui sen kaapelikengän lämmittämiseen. Miksei tietysti -kaapelikin voi olla vialla.
Yksi voi olla kans laturin hajoaminen siten että tunkee vaihtovirtaa, eli yksi tai useampi diodi vuotaa. Tämä ei välttämättä näy missään, sähkö vaan jossain vaiheessa loppuu.
Tai sit joku ihana piuha/liitinvika kun akkukin on jo melko varmasti eliminoitu vikalistasta.
|
Mittasin myös akulta lukemat ja samaa näyttää. Laturi ei pidä mitenkään erikoista ääntä.
Akku on siis täysin uusi ja tosiaan täyteen tupattuna toimi. Eli ei liene akussa se ongelma.
Taitaa siis olla helpoin vaihtaa koko laturi?