Hyviä juttuja, ja omiakin mokia tulee mieleen kun näitä lukee.
Joskus 80-90-luvun taitteessa silloisessa duunipaikassa firman porukoiden, ja isännänkin autot olivat vähän mitä sattuu. Yhden nätin likan 340 Volvosta lakkas moottori jytäämästä ja sitä oli tietysti koko huoltopuolen äijälauma arpomassa. Viaksi paljastui lopulta katkennut venttiili joka oli tietysti junttautunut ohjuriin ihan huolella. Auton yleisin alakuloisuuden vuoksi lähdettiin Tattarisuon romiksilta etsimään vaihtokonetta tai kantta.
Sellainen löytyikin, Rellusta peräisin. Mut ja kaveri laitettiin kasaamaan koneista yksi ehjä. Tottakai kun oltiin nuorimmat, ja "Jounihan on käynyt sen autoamiksen"...
Homma onnistui ihan ok, paitsi että ekalla startilla kone kiekas heti oikein kunnolla.

Rellun ja Volvon asennuksissa oli venakopan päällä majailevissa kaasuvaijeriasennuksissa ratkaiseva ero, oltiin tietysti kasattu juur niin että kaasu oli lepoasennossa viittä vaille täysillä.
Asia korjattiin ja tyttö ajeli Volvollaan vielä monta vuotta kunnes ruoste vei voiton.
Juu, ei saatu palkkiota "luonnossa".
Yks mikä kanssa on aiheuttanut ylimääräisiä liikkeitä on juuri sopivasti vääriä lukemia näyttävä yleismittari. Pariinkin otteeseen jumpannut aivan turhaan kun viallinen tai huonolla patterilla oleva mitsku on näyttänyt just sopivasti esim 2v liian vähän... tämähän sopii täydellisesti vaikka latausvian tutkimiseen.