Jaahans kirjotellaans nyt sitten muutamista perusasioista kuten selviytymisestä ja makroista.
1. Selviytymisen perusteet:
- phase door / teleportation: Pakollinen tehdä makro vaikkapa F1, joko kääröjä, tai sitten jos mahdollisuus taikakirjoihin, niin loitsu. Kääröt ovat parempia, koska ne toimivat aina, loitsuissa epäonnistumisen mahdollisuus. Phasedoor alkuun, mutta myöhemmin rod of teleportaation melkein pakollinen.
makrot: inscribe ({) ensin käärö @r1, taikakirja @m1, tällä annetaan käytettävälle esineelle nimi. Sitten luodaan makro (%)
valitaan uusi jono (3), syötetään makro \er1 (esc + read r1) \em1b (esc + taikakirja m1:stä taika b). Seuraavaksi annetaan tälle rimpsulle pikanäppäin (4) ja painetaan esim F1
- potion cure critical wounds: Tämä parantaa kaiken pahan esimerkiksi sokeuden, confusen.. makrotettava vaikkapa F2. inscribe potioni @q1, makro \eq1, näppäin F2
- Auto target and shoot arrow makro: inscribe nuolet @f1, makro \ef1*t
(esc+fire f1+ target closest monster), näppäin esim -, sitten vaan nakutteleen ja katteleen kun hönnit lakoo..
Makrot ovat erittäin tärkeitä, muutama esimerkki makro, kun magic for beginners on inscribetty @m1:
Magic missile : \e*tm1a
Detect Creatures : \em1b
Phase Door : \em1c
Light Area : \em1d
Käärön Word of Recall voi myös inscribetä @RXXX, missä X = syvyys mihin haluaa (olettaen että siellä on jo käynyt)
esim. @R1250
2. Pakolliset ominaisuudet eri kynnyssyvyyksien ylittämiseen.1000' - Free Action, See Invisible
1500' - Fire, Cold, Acid and Lightning Resistance
2000' - Poison and Nether Resistance, Hold Life
testaa näitä makroja kaupungissa tai 50ft, muista myös tallentaa makrot % + 2, koska joudut joka pelisessiolle muuten luomaan ne uudestaan (näin voit ne ladata filestä)
Edited by - SamppaFIN on 14/12/2004 16:36:44
|