Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 01.01.2015, 19:53
PH75 PH75 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Utajärvi
Viestit: 677
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PH75 Näytä viesti
Tuo ääni kuullostaa tutulta. Just samat oireet tuli 2"korotuksen jälkeen. Säikäytti aikas paljon ensimmäisellä kerralla kun kuuli.
Kardaani oli käytännössä välyksien suhteen uudenveroinen.
Aloin katselemaan etukardaanin kulmia, jotka muuttui jakolaatikon puolella väärään kulmaan suhteessa etuperän puolimmaiseen korotuksen jälkeen.
Laitoin tuplanivel kardaanin. (5vaihteisesta hj60:sestä, ennen 11/1984 valmistetusta) Etummaisen osan tosin jätin tästä alkuperäisestä, ettei tarvinnut vasta huollettua etuperää alkaa aukomaan, tuon erijakoisen laipan vaihtamiseksi(boorit on samat ja n.1cm muistaakseni piti lyhentää booriosaa, kun on pidempi).
Jakolaatikkoon laippa pitää vaihtaa ennen 11/1984 valmistetusta, tuon laipanjaon takia. (4 tai 5vaihteisesta käy laippa)
1 uusi ristinivel tuli tuohon tuplanivel kardaaniin laitettua.
Ja nyt saa ajaa nelivedolla äänettömästi niin lujaa kun haluaa ja moottorijarruttaa.
Tuossa kuva mitä kulmilla tarkoitan. Etuperässä korotuksen jälkeen kulma oikeastaan ihan suorassa, niinpä vaatii tuplanivelen värinättömästi toimiakseen. http://i51.tinypic.com/30cowmc.jpg Jospa tästä kirjoituksesta joku saa selvän mitä tarkoitan
Ja se lisäys, että 2" korotusjouset kyseessä, eikä korinkorotus, joka ei tähän kulmaan mitenkään vaikuttaisikaan. Näin asian selvennyksenä.
Vastaa lainaten