Taka-akselin purku tapahtui myöskin melko kivuttomasti. Pikkuisen piti rälläköidä henkselien päistä viottunutta kierrettä, jotta mutterit lähtivät ehjinä irti. Akselien ollessa vierekkäin hoksasin, että HoJossa on lehtijousten kiinnitys 1,5 cm kapeammalla molemmilta puolilta verrattuna 75:sen akseliin. No eihän siinä muu auttanut kuin näyttää uudelle akselille rälläkkää ja irrottaa Korhos pojan pehmittämät jousten vastinpalat. Uudet raudat tein sopivasta u-palkista ja hitsasin uusille paikoilleen varovasti puikkokoneella. Uudet palikat tuli mitottua ja sihdattua oikeaan asentoon jotta pinionin kulma olisi oikea ja kardaanikin tykkäisi pyöriä ilman suurempia tärinöitä. Sittenhän se akseli piti punnertaa auton alle ja pultata kiinni.
|