Lainaus:
quote:
Tervehdys!
Tuo huoltoauto-kikkailu kuulostaa hyvältä ja se saattaa jopa ollakin sitä. Mutta Mutta, tässä saattaa olla nyt riskinä että käteen jää vaan iso lasku ja kasa arvotonta romurautaa kun taka-ajatuksena on valtiovallan kikka poistaa osa vanhoista paskoista saastuttavista 4x4 hojoista ja muista jeepuloista romutettavaksi koska:
-Jos huoltoautojen rakenteluun on joskus tulossa kielto eli lakimuutos tulee jolloinkin vireille ja vieläpä taannehtivasti, niin maksakaa sitten niitä saakutimmoisia autoveroja jotta saatte autonne takaisin laillisiin luokkiin tai romuttakaa ne.... tätä minä vaan pelkään että tämmöisen vielä keksivät.
TT
Note! This message was posted anonymously!
|
Kyllä ne autot jotka on muutettu N1- tai N1G-luokan huoltoautoiksi, pysyvät pienellä verolla niin kauan kun pakettiautoilla on pienempi vero. Isoin pelko persiissä on mun mielestä, jos huoltoautoille asetettaisiin määräyksiä että millaista ajoa niillä saa ajaa. Työkoneeksi rekisteröidyillä autoilla on säännöt millaisessa ajossa niitä saa käyttää, joten miksei vastaavia voisi laittaa huoltoautoille. Jos itse meinaisin pitää auton dieselinä, niin toki muuttaisin sen huoltoautoksi. Tavoitteena on kuitenkin jossain vaiheessa vaihtaa bensakone nokalle, jolloin hyöty jäisi olemattomaksi enkä viitsi riskeerata asiaa sen vuoksi.
En kuitenkaan usko että tähän tulee lakimuutoksia. AKE on kertonut kantansa asiaan, ja sehän oli ihan positiivinen juttu mitenkä sen kertoivat. Esimerkiksi monipaikkaisten uusien "pakettiautojen" suhteenhan tiedotus oli päinvastaista, eli sivuilla kerrottiin uudet asian estävät lait ennen kun niitä oli olemassakaan.
/* Life Begins at 35" */