Viestiketju: vinssi+ puskuri
Näytä yksittäinen viesti
  #4  
Vanha 13.12.2004, 08:44
KooPee:n Avatar
KooPee KooPee ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.11.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 2.663
Perusasetus

Yks pisti heti silmään tossa kuvan puskurissa kun ei ollu Hi-Liftin nostopaikkoja tehty ollenkaan. Sille maastotunkille on kyllä käyttöä tolla akselivälillä...
Mainitsemasi vetopiste näyttäis olevan asennettu vinssin rullakidan alapuolelle. On ehkä pikkusen kyseenalanen paikka jos joutuu tolla puskurilla esin kallionousua yrittään, se vetosakkeli kun puree kiinni peruskallioon tai puunrunkoon, niin se istuu kiinni huomattavan tukevasti.
Etupuskuriin voi kyllä ihan helposti asentaa kiinteät vetopisteen ja veto(työntö)kuulan, sen vetopisteen siirteleminen tarpeen mukaan eteen tai taakse ei ole safariolosuhteissa, subi skeidaan uponneena, helppo tehtävä.
Omalla suburbanilla on muutaman kerran tullut suoritettua testiupotuksia, kolmen tonnin kirkkovene vaatii todellakin tukevat vetopisteet jotka kestää kiskoa kolmella tai useammalla vinssillä kun se on ovenkahvojamyöten suossa.
Vinssin asennuspedistä.... jos käytät suoraa levyä niin 10mm paksuus riittää, kahdesti kantattu teräslevy noin 8-7mm ja kahdesti kantattu suurlujuusteräs (mitä alkuperäinen asennuslevy on) paksuudeksi riittää 5mm. Ota huomioon että vinssin asennuksen täytyisi kestää roikottaa siihen kiinnitettyä ajoneuvoa ilmassa ja vähän ravistelemaankin. Tällöin asennuspedin vääntymä/kiertyma täydellä kuormalla kiinnityspisteiden kohdalla max 0,5mm.
Varmin tapa tappaa vinssi on riittämätön kiinnitys, toleranssit vinssin sisällä merkistä riippumatta ovat todella pieniä.



Vastaa lainaten