Näytä yksittäinen viesti
  #7  
Vanha 24.12.2014, 11:15
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
soiteltiin ja viestiteltiin viksumpien kanssa ja avarsin sitten yokea "riittävästi" kun tuntu, että siellä oli pieniä lyömäjälkiä, mutta ei kadonnu ääni silläkään.. nyt on ajaminen epävarmaa kun ei oikein tiedä mistä se ääni tulee, tai sitten otan hälläväliä asenteen ja ajan tuon vian pihalle.. kummallinen kun lähtee vedättämään, niin heti kolmesta kympistä tuntuu että rytkyttää jotenkin voimansiirrosta, liekö jakis sitten osittain paskana tms..
Kato nyt ensi alkuun moottorin- ja vaihdelaatikon kannakekumit.

Sitten toinen kysymys, millaiset on kardaanikulmat? Jos ne on vituillaan, niin varmasti jyristää. Minulla oli takakardaanissa vajaa asteen heitto, ja tietyillä nopeuksilla jyrinä oli aivan karmea. Ei ole enää kun säädin kuntoon.

Eli etukardaanissa kun katot että pinionin ja kardaaniin välinen kulma on nolla, takakardaanissa pitäisi jakoaskin ulostulon ja pinionin olla samassa kulmassa. Samoin jos takakardaanin slip yoke, tai etukardaanin liuku on liian pitkänä (eli spoorit ei tarpeeksi päällekkäin), niin jyrisee varmasti.


Muita jyrinän aiheuttajia toki voi sitten olla väsähtäneet etunavat, tai loppuun ajetut takapyöränlaakerit. Mutta ne pitäisi kuulua kyllä heti hiljaiselta nopeudelta alkaen.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten