Näytä yksittäinen viesti
  #6  
Vanha 22.12.2014, 22:37
RalliJari RalliJari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.01.09
Sijainti: Iisalmi
Viestit: 423
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ZeiZei Näytä viesti
Korjausta sen verran että CR-V ja HR-V:ssä tuo nelivedon kytkentä on muuten nuin kuin kuvasit, mutta se kytkentä tehdään perässä olevan pumpun (dual-pump) avulla hydraulisesti ilman sähköjuttuja. Eli kun tulee pyörimisnopeus eroa, kardaanin ja takaperän välille dual-pump tekee paineen joka kiristää kitkapakan.
..........
Subarun mainostama symmetrinen neliveto tarkoittaa 50/50 nelivetoa, joka on tietenkin parempi kuin nuo kytkeytyvät etuvetoiset.
No nii, ei ollu mun honda tietous kohillaan sit Jostain mie tuon lämpiävän öljyn oon kyllä lukenu, mistä lie..

Mutta tuo symmetrinen tosiaan tulee tasapitkistä vetareista. 50/50 voimanjako on manuaalivaihteisissa subruissa joissa on keskellä tasauspyörästö viskolukolla (poislukien jotku sti mallit jossa sähkösesti säädettävä keskilukko). Automaateissa on kahta erillaista nelivetoo, etuvetopainotteinen 60/40 (joka ol vanhemmissa 90/10) joka on liikkeellelähössä 50/50 ja tiputtaa sit vetoo taakse ku vauhtiin on päässy, siinä veto menee taakse sähkösesti ohjatun kitkapakan kautta, vissiin aika nopee kulumaan se kitkapakka, sillon tulee viivettä nelivetoon.. Ja sitten on harvinaisempi 45/55 takapainotteinen jossa keskellä planeettapyörästö jonka kaverina sähkösesti ohjattu kitkapakka, lujempi ja parempi/paras hupiajuun.
Vastaa lainaten