Itse aikasemmalla felicialla tuli ajeltua reilu pari tonnia ihan pelkällä re85 yhen kesän ja syksyn aikana. Piti siihen laittaa semmonen ohjausboksikin, mutta jääny laittamatta kun ei ole ollut sopivaa liitintä tuohon ykspistesuihkuun. Syksyn kylmät kun tuli, niin käynnistyvyys pelkällä 85 oli aika kehnoa. Tossa senaikasia huomioita. Syksyllä ajoin Jeepilläkin vajaan takin pelkällä 85, enkä mitään erityistä huomannut...
Lainaus:
Joo tankkasin tuota E85 ihan kokeilumielessä 12.5litraa että tuli tankki täyteen, kone tuntuu käyvän hieman lämpösempänä kuin normaalisti. viisarin verran on keskialueen yläpuolella ja hitaassa kaupunkiajossa nousee siitäkin hieman. Täytyy seurailla...
Nooh nyt on päristelty E85 ja ainoat huomiot on käynnistyvyys kylmänä, eli tokalla käyntiin ja jonkun aikaa joutokäynnillä niin ei sammu heti. Ajettiin jyväskylästä suomussalemelle ja ainoat ongelmat oli tankissa ollut E10(n.2l) joka varmaan hämmensi moot.ohjausta ja ekat 30km oli aika mielenkiintoiset sittemmin käynti oli normaalia. Takasin ajettiin Kajaani-JKL väli E85 ja n.6l 98:a. Nyt ei ilmennyt minkäänlaisia käyntihäiriöitä. Tehon häviämisestä en osaa sanoa, kun kuormaakin oli 2 viikon mettäreissun verran(eise 1.3 muutenkaan mikään raketti ole) Eipähän enää vituta mittarilla niin kauheasti, kun litra maksaa 1.085-1.185 €/l vertaa sitä vaikka erään TB:n 98 hintaan 1.914€/l
Näillä mennään, odotellaan innolla kylmempiä kelejä
|