Näytä yksittäinen viesti
  #532  
Vanha 18.12.2014, 20:38
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

8mm:n teräslevyn - tässä tapauksessa haponkestävän - rei'ittäminen 3" pakoputken laippaa varten osoittautui hieman hankalaksi. Tiesin kyllä RST:n/ happoisen olevan normaalia S235- tai S355- terästä selvästi kovempaa, mutta yllätti silti.
Pylväsporakoneen (hieman laadukkaampi kiinanihme) remmit eivät tykänneet, olivat jo muutenkin varmaan vähän kulahtaneet ~7 vuoden aktiivisen käytön jälkeen. Toinen hihna katkesi ja toinen ehti muuten vain rispaantua pahasti.
Lisäksi Boschin bi-metal 76mm:n rasiaterä kyrvähti siinä samalla Ilmeisesti en uskaltanut painaa riittävän kovaa, jolloin terä ei syönyt kunnolla, vaan aiheutti teräslevyn pintakarkenemisen -> terä paloi. Leikkuunestettä käytin kyllä varmasti tarpeeksi.. Lueskelin vasta jälkikäteen että RST/ happoisen leikkuussa oikeasti PITÄÄ huolehtiä riittävästä terän paineesta leikattavaan pintaan. Aina oppii uutta.


Noh, visiitti IKH:hon hakemaan hihnat (huimat seitsemisen euroa ), K-Raudasta uusi rasiaterä ja homma luonnistui loppuun:




..ja itse lopputulos. Ei muuta kuin laipat ja uusi katalysaattori työpaikan hitsarille TIG- käsittelyyn

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten