Lainaus:
Siis tyhjäkäynti moottori vaihdettiin, vikakoodia ei nollattu ja vika säilyi? Kun vikakoodi nollattiin niin vika katosi?
|
Kyllä. Ja mikä erikoista, moottorin vikavalo sammui, mutta vika jäi.
Lainaus:
Ja olihan mulla se vuoden 2002 V70 Volvo mikä kyllä hienosti kertoi airbag viasta, mutta mitä ei saanut muuten resetoitua millään. Ei auttanut kalliit boschin laitteet. Avro tais sitten palstalta pelastaa ja sillä oli joku Volvo optimoitu lukija mikä poisti tuon vikakoodin.
|
Mulla -95 mallin 850 melkeen sama ongelma, mutta ABS:än suhteen. Vika oli päällä, tolla halpiksella ei löytyny mitään koodeja mutta sitten läppärillä Volvon ohjelmalla löyty ja pysty nollaamaan. Muut koodit autosta saa nollattua tällä samalla lukijalla.
Todella outoja asioita on myös että tuosta samaisesta Volvosta hajosi mulla se PNP-kytkin. Kupariliuskojen päällä liikkuva osoitin laatikon päällä, mikä valitsee laatikolle sähköisesti oikean vaihteen kun keppiä liikuttaa. Meni siitä se osoitin poikki ja loota alkoi arpomaan päälle vaihteita jotenkin sekaisesti, kahta yhtäaikaa, vikavalo paloi ym. Kamala kolaus laatikosta kun yritti liikkeelle lähteä.
Kun kytkin oli vaihdettu uuteen, niin sama vika jatkui, laatikko paukkui samalla tavalla liikkuessa, eikä autossa ollut vetoa. Kun vikakoodin nollasi niin toimi moitteettomasti, kolaus hävisi ja vaihtaa pehmeästi. Siis kuitenkin mekaaninen osa mikä toimii, niin vikakoodi ohjaa sitä toimimaan väärin, on mun mielestä ihan käsittämätön yhtälö.