Näytä yksittäinen viesti
Vanha 11.12.2004, 11:19
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
quote:

Ei muuton tarvi irrottaa sitä alempaa "laakerilätkää" ja pitkällä jarruletkulla (levyjarru) ei tarvii irrottaa edes jarruletkua. HJ:n vakio hilkkeistä en tiiä, mutta sinne voi vaihtaa Hiluxin pitkän letkun. Fiiliksen vuoksi olen itse ottanut sen huopatiivisteen sieltä takaa irti kun se voi muuttaa muotoaan irrotuksessa tai peräti hajota.
Homma toimii murroksen vaihdossa niin, että napalukkoa purkaa sen verran, että saa murroksen sokan auki. Navan saa vedettyä irti siten, että murros jää akseliputkeen.

www.alanmiehet.com Sinne ne kaikki hyvät lintat menneet on.
On vähän tajunnan virtaa tossa tekstissä. Asia hukkuu ja puolet jääny pois.

Eli navan irrotus käy yllä olevalla tavalla, vain jos haluaa jättää murroksen kiinni akseliputkeen. Jos murroksen sokkaa ei irrota napalukon alta, pitää ottaa jarruletku irti, jotta navan saa vedettyä suoraan ulos vetareineen kaikkineen. Tarkoitus oli sanoa tässä kohtaa vielä, että itse en tykkää ilmata jarruja, joten irrotan mielummin jarrusatulan navasta. Lisäksi huopatiiviste on pakko irrottaa jos ottaa vain yläpuolisen laakerilätkän/ohjausvarren, ei taida muutoin mahtua liikkumaan tarpeeksi.

Nyt näyttää jo vähän loogisemmalta.

www.alanmiehet.com Sinne ne kaikki hyvät lintat menneet on.
Vastaa lainaten