Porukoitten volvossa taittuva takalaita nostin ja huonompaa laitosta en oo nähnyt, tosin työkäyttöäkin on reilusti nähnyt ja on turhan paksu kun alumiininen lippa vaatii rakennetta kestääkseen.
Eli tulee 3cm kynnys josta rocla pitäisi tönästä yli ja vielä siihen laidan "mäkeen"
Kun roclalla kuormaamista ajattelee niin takalaita nostimen kansi on puolesta välistä ehkä 5-7cm paksu niin saranoinnin toteutus vaatii jo pään raapimista, ettei laidan "mäki" ole liian suuri
(kaikki jotka raskasta korkeaa lavaa kyytiin työntänyt tietää sen kivan jännityksen, et laskeeko rocla ajoissa vai sen hetken liian myöhään, et lavallinen on pitkin pihaa)
Ite jos tekisin nyt kun ei voi enää vaikuttaa nostimeen siten, että lyhentäisin laidan vaikka 120 pitkäksi jolloin koko FIN lava mahtuu kyytiin eikä olisi vieläkään liian pitkä pystyssä ajeltavaksi, ellei sitten tee irroitettavaksi niitä kallistuksen tappeja, et saa kaadettua laidan lavalle kun tyhjänä ajelee ja ammatiksi kun ei ole tarkoitus tavaraa kuskailla niin roclan joutaa kiskoa alta pois ja lykätä sivulta alle sit siirtää sivulta lavalle
Ja hankkisin sopivat ajosillat jotka kiinnittyy takalaita nostimen etulaitaan koukuilla, matala puskurisen auton voisi näin ajaa/työntää ensin silloille ja sit keula ylös etuakseli lavalle ja jos nostimessa vaan voima riittäisi niin perän saa nostettua ylös.
Laitaa kallistamalla se ei nouse, siksi ne rampit pitää olla koukkumalliset, että kestää "roikottaa"/vääntää ja samallahan tulisi sen matalan auton maha kulma älylliseksi koskan ei se takalaita nostin jaksa sitä autoa kuitenkaan lavan tasoon nostaa vaikka olisi jatkettukkin nostolaita
Kyytiin saaminen ei ole ongelma vaikka jokusen kilon enemmän rampit painaisi viistää siltojen päät ja sopivan rauta koukun tekee jolla kiskoo ne siihen takalaita nostimelle ja sillä nostaa ne ylös, sit kiskoo lavalle ja sitoo kiinni lava kun taitaa olla tarpeeksi leveä jotta rampit voi jättää kuorman sivuille tai leveässä autossa ne voi työntää alle
Koni-ivekossa on jatkettu takalaita nostin ja toimiihan se mutta on sellainen purkkaa ja teippiä tekele käytännöllisyydestään, sit vielä kun sen laidan taitto ei ole riittävä niin on pitänyt peltisoiro laittaa lavan reunaan raon peittämiseksi
Jos itelle tekisin kyseisen mallisen hevosauton niin mönkijä vinssi katonrajaan ja suunnilleen keskeltä taittuva ramppi.
Niin ja sullahan tais olla jo se agados? ne rampit ois kans siltä lastaamisessa helpommat kuin piiitkä takalaita tai mitä vaan traileria kiskoessa ei tartteis miettiä mahtuuko takalaita nostin sinne lavan kiinteiden laitojen väliin
Veto koukun jos tekee irroitettavaksi niin vois samalla sen aisan pituuden passata vaikka sen lyhennetyn nostimen laidan mukaan, kun sekin pitää muistaa et mahtuuko se koukku ohittamaan sen nostimen laidan