Näitä kun lukee, niin tulee suorastaan hyvä mieli, kun muutkin mokaa
Joskus muutama vuosi sitten tuli 1200 ladaa ropattua. Saatiin se kaverin kanssa ilmaseks ja aateltiin, että edullisesti laitetaan ajokuntoon se. Jarrut tehtiin, kansi irti kun oli venoja palanu, kaasariremppa ja jotain pientä.
Kansi kävi koneistamolla tsekattavana ja venttiilit kehiin. Kasattiin kone sit joskus ja kaikki meni hyvin käynnistykseen saakka. Eipä käy ei. Käytiin about kaikki läpi ja jotain hämärää oli olevinaan sähköissä. Vaihdettiin puolaa, johtoja yms. Ajotukset kohdilleen ja semmosta. About kaikki vaihdettavissa oleva vaihdettiin. Yllättävää kylläkin, hintaa ei siltikään tullut hirveästi, kun osat saatiin rajan takaa.
Lopulta riivittiin venakoppa takas auki ja ruvettiin kattomaan venttiileitä. Nehän ei ihan tuntunu mätsäävät ja sit tuli mieleen, että voiko nokkaakseli olla väärin päin. Ai voiko? No voi se olla ainakin ladassa

180 astetta akseli ympäri ja ajotus kohdilleen ja tättärää. Kone kävi kivasti. Ajelin yhden talven vaikka käyntihäiriötä oli. Ei oikein jaksanu käydä tyhjäkäynnillä, mutta eipä elämää haitannu. Ei ollu varaa ostaa autoa ja töihin piti päästä.
Noh mehuahan siinä meni ja töihin ajaessa kaveri ajo joskus perässä ja totes, että jos pistäs meikäläisen pakoputken taakse sankon, niin sais joka päivä bensaa työmatkan verran.
Pistin auton kaverille eteenpäin taas. Se sitten myi sen parin vuoden päästä ja oli löytäny vian kaasarista. Sooli sillon sitä kaasaria kasatessaan pistäny suuttimet väärin päin, kun kakskurkkunen oli

1 oli 2 ja 2 oli 1...Ilmanko on kaikkea sattunu.
Tää oli eka auto johon tollasta tein, joten antakaa anteeks