Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heikki L
Nyt tekis mieli ostaa ilppi talliin, ostasko ultimaten vai mitsun hintaeroa puolet.
Kyllä on vaikee valita  tai joku muu alle 350m3 talliin tulis onko kellään suositella hintalaatusuhteelta soivaa merkkiä?
|
Itse ostin sekä taloon että talliin ultimaten peruspumput (n.2007-8, pumppu vamistettu 2007/4) siis silloinen perustyyppi; 13. ei invertteriä, ei peruslämpöä, mutta kauko-ohjain kuiteskin. ja tuo 16 asteen minimilämpö tuntui autotallissa liian "suurelta/ylelliseltä", joten virittelin sisäyksikon lämpötilan tunnusteluun kytkimen kautta 10 asteen pudotuksen: ja nyt tuo ulkoyksikkö jäätyy joka talvi ainakin kerran.
Talossa ulkoyksikkö on jäätynyt jo parina talvena, pitäis huoltaa...
Mutta mikä kannattaa? Henkselit on varmin sijoitus!
Mutta nuo minun ostamat pumput toimi/toimii tyydyttävällä hyötysuhteella.
-> autotallissa jopa 20c pakkasessa hyötysuhde (ulkona -20 , sisällä +6) on noin 2.
Siis se, mitä haluaa/on mahdollista/on tarve/ jne... sanelee aika paljon lopulliseen ratkaisuun. Minä otin riskin, ja pienellä työllä/vaivalla olen säästänyt.
Ja tuosta ulkoyksikön jäätymisestä räntäsateessa tms. Siis löytyykö suomesta semmoista ilmalämpöpumppua, että esim. -20c asteeseen taataan toiminta? siis esim. jos minulla on talo k.o ilmalämpöpumpun lämmitettävänä, ja se jäätyy tihkusateesta/lumesta tms. niin ilmalämpöpumpun asentanut-/toimittanut-/maahantuonut maksaa mm. vessanpöntön jäätymisen, puhumattakaan vesimittarista, jonka halkeamsesta koko talo kastuu.....
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lavanelikko
Sanoisin kokemuksesta ette Mitsu... On kolme vuotta pelannut omassa kämpässä ja toimistossa moittetta... Tuttu valitti, että Ultimate on kovaääninen...
|
Tuohon ääneen, vaikka on vain tutun kommentti: Tallissa sillä ei ole varmaan merkitystä; Toki nytkin tuo v.2007/4 "reuhaa" tuossa n. 2 metrin päässä, mutta kun "alan pitkälleen", niin etäisyys on tuplat....
Tuosta "melusta-" nukkuessa: Jokaisella on mielipide asiasta.... minä jätän herkästi radion/television tms. tuomaan pientä tausta ääntä, silloin ei valpastu niin herkästi naapureiden/ohikulkijoiden "meteliin"...