Viestiketju: ilmalämpöpumppu ????
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 12.12.2014, 01:22
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heikki L Näytä viesti
Nyt tekis mieli ostaa ilppi talliin, ostasko ultimaten vai mitsun hintaeroa puolet.
Kyllä on vaikee valita tai joku muu alle 350m3 talliin tulis onko kellään suositella hintalaatusuhteelta soivaa merkkiä?
Itse ostin sekä taloon että talliin ultimaten peruspumput (n.2007-8, pumppu vamistettu 2007/4) siis silloinen perustyyppi; 13. ei invertteriä, ei peruslämpöä, mutta kauko-ohjain kuiteskin. ja tuo 16 asteen minimilämpö tuntui autotallissa liian "suurelta/ylelliseltä", joten virittelin sisäyksikon lämpötilan tunnusteluun kytkimen kautta 10 asteen pudotuksen: ja nyt tuo ulkoyksikkö jäätyy joka talvi ainakin kerran.

Talossa ulkoyksikkö on jäätynyt jo parina talvena, pitäis huoltaa...

Mutta mikä kannattaa? Henkselit on varmin sijoitus!
Mutta nuo minun ostamat pumput toimi/toimii tyydyttävällä hyötysuhteella.
-> autotallissa jopa 20c pakkasessa hyötysuhde (ulkona -20 , sisällä +6) on noin 2.

Siis se, mitä haluaa/on mahdollista/on tarve/ jne... sanelee aika paljon lopulliseen ratkaisuun. Minä otin riskin, ja pienellä työllä/vaivalla olen säästänyt.
Ja tuosta ulkoyksikön jäätymisestä räntäsateessa tms. Siis löytyykö suomesta semmoista ilmalämpöpumppua, että esim. -20c asteeseen taataan toiminta? siis esim. jos minulla on talo k.o ilmalämpöpumpun lämmitettävänä, ja se jäätyy tihkusateesta/lumesta tms. niin ilmalämpöpumpun asentanut-/toimittanut-/maahantuonut maksaa mm. vessanpöntön jäätymisen, puhumattakaan vesimittarista, jonka halkeamsesta koko talo kastuu.....

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lavanelikko Näytä viesti
Sanoisin kokemuksesta ette Mitsu... On kolme vuotta pelannut omassa kämpässä ja toimistossa moittetta... Tuttu valitti, että Ultimate on kovaääninen...
Tuohon ääneen, vaikka on vain tutun kommentti: Tallissa sillä ei ole varmaan merkitystä; Toki nytkin tuo v.2007/4 "reuhaa" tuossa n. 2 metrin päässä, mutta kun "alan pitkälleen", niin etäisyys on tuplat....
Tuosta "melusta-" nukkuessa: Jokaisella on mielipide asiasta.... minä jätän herkästi radion/television tms. tuomaan pientä tausta ääntä, silloin ei valpastu niin herkästi naapureiden/ohikulkijoiden "meteliin"...
Vastaa lainaten