Viestiketju: Ruttutukku KZJ
Näytä yksittäinen viesti
  #10  
Vanha 09.12.2014, 15:24
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Vaikka kuin on toitsu niin 621tkm ajettu??? Sillä on kyllä veivattu aika huolella. Manuaalina tuollaisen ehkä uskaltaisi ostaa, mut automaatti? Tosin japanin automaatit on varmaan huomattavasti parempia kuin amerikan ihmeiden. Mitäs tuollaiseen maksaa uusi motti jos tuo paukkuu? Niitä tuskin kannattaa paljoa korjailla?

Ihan mielenkiinnosta mitä ne pyysi tuosta avk:lla kun se on noin paljon ajettu? Ei se kovin kallis voi olla. Broidi osti sieltä kanssa yhden menopelin tuossa. Ei ollut edes bagit lauennut. Samalla tavalla oli kuitenkin rikki. Katsurit vinkui siihen autoon korimittauksen, vaikka ei ollut edes mitään ehtoja mukana. En tie onko tuossa ollut myös korimittaus?
Kyllä kilometrit vähän hirvittää mutta tuossa oli huoltokirjaa täytetty aika hyvin ja kaikki öljyn ja jakopäänremmin vaihdot ja suuremmat löyty kirjasta. Vaikka käytönjälkiä oli niin pidetty kuitenkin kohtuu tunnollisesti ja huollettu, ollut jollain koneurakoitsijalla tms. käytössä.

Uusi kansi vaihdettu 100000 sitten, jousitus ja iskarit uusittu, uusi jäähdytin jne. Kyllä tosta siihen 3 rahan pintaan piti vielä kärsiä mutta laskeskelin riskiä että osina saa jo jotain jos huono. Katsoin että konetta ja lootaa saa jo sellaiseen hintaan että voi vaihtaa jos tulee kilsat täyteen.

Alkuperin tuossa kiinnosti kone jonka olisin voinut tunkea berttaan ja saada siitä 150kg kevyemmän, tosin 1kz-t olisi parempi mekaanisella pumpulla. Koneita ja kokonaisia tax free/kolari/varaosa autoja esim. 4runner tolla koneella saa johonkin about 1500-3000e ja varmaan halvemmallakin jos osaa etsiä. Kone + automaattipaketti halvin ollut noin 1600e japanista tuotu.

Tässä ei ollut erikoisehdoissa kun turvalaitteet ja nelipyöräsuuntaus. Auto oli vielä katsastettu alle 2kk kolaroinnista joten kaikki oli valmiiksi leimakunnossa paitsi tietty kolarissa vaurioituneet nippelit.

Automaatti on kysymysmerkki, en ole huoltokirjaa vielä tulkannut niin tarkkaan että tietäisin sen historiasta. Ajattelin tuossa ainakin ohittaa vakio lauhduttimen ja laittaa jäähdyttimen eteen erillisen. Melkein merkistä riippumatta tyyppivika noissa yhdistelmäjäähdyttimissä että menee öljyt ja atf sekaisin kun kenno tai tiiviste pettää. Ei niinkään harvinaista koska viime viikolla työkaverin 2006 nissan pathfinderissa kävi juuri näin.

Viimeksi muokannut mikjus : 09.12.2014 15:31
Vastaa lainaten