Näytä yksittäinen viesti
  #48  
Vanha 09.12.2004, 16:14
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.344
Perusasetus

Hieman tilannekatsausta:

Kone on nyt osina, eikä mitään kovin hälyyttävää vielä oo löytyny. Männänrenkaista se on huohottanu, ne oli aika loppu. Yks männänrengas, kakkospytyn alempi, oli poikki mutta onneksi siististi kahtena lähes yhtä isona palana. Sylintereissä ja mäntien lakien sivuissa oli hieman kosketusjälkiä. Sylintereissä jäljet näkee, mutta kynnellä ei tunne. Männät on tosin vielä tarkempaa tutkimusta vailla (että kuinka pahoja ne on). Mutta eikös tuommonen noin äkkiseltään viittaa siihen että joku on kiusannut kylmää konetta, niin että männän laki on kuumunut nopeasti, ennen kuin sylinteri on kerennyt lämmetä?

Noista ei tullu otettua kuvia, laitellaan myöhemmin.

Kiertokangen laakerit oli kaikki melkolailla tasasen kuluneita. Runkolaakerit samoin, parissa oli hienonhienoja naarmujälkiä, ja sitte keskimmäisen alapuolisko oli tämän näkönen:


Onneksi laakerit oli toiminu niinku pitää ja ottanu naarmut itteensä, kampiakselin kaulat oli tasasen kiiltävät ja 0,02 mm tarkkuuksisella tönärillä pikasesti tarkastettuna mitoissaan.

Takapään stefa oli syöny aikamoisen uran akseliin, kai sen kuitenki sileä pitäs olla. Kuvassa akseli on vasta alustavasti putsattu, eli sinisyys yms johtuu öljystä.


Mitäpä muuta sitte oli, eipä tuu mieleen, mutta jatketaan taas.

Ai niin, pytyissä oli hoonausjälkiä näkyvissä, mutta joku on joskus käyttäny tuota auki, kiertokanget oli sen näkösesti pistepuikolla merkattu.

Miesten lelut on kookkaita.

Viimeksi muokannut HJ60 : 13.01.2010 06:12
Vastaa lainaten