Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tapsala
Tuon hihnan leveyden/tyypin lisäksi sen tehonsiirtokykyyn vaikuttaa pienemmän hihnapyörän halkaisja ja pyörimisnopeus. Ja mitä tuo kompura mahtaa ottaa tehoa tuossa välissä?
Olisko viksuin laittaa sinne nokalle ihan oma nokkapumppu lisälaitteille ja jättää ohjaukselle tuo alkuperäinen järjestelmä.. Ja jos ei halua pumppua kokoaikaa pyörittää niin toteuttais vaikka tämmösellä paketilla:
http://www.ebay.co.uk/itm/Flowfit-Re...item3a5391bc5a
Tuohon kun pistää vielä pienen paineilmasylinterin käyttään tuota vipua, niin saa kabiinista päälle/pois..
|
Kompura tuottaa muistaakseni 0,15 l/kierros, joten voisikohan pari kW enintään ottaa vaikkapa 1000 rpm käyntinopeudella.
Nokkapumppu olisi varmaan hyvä, mutta sen asentaminen vaatisi sitten jäähdyttimen siirtämisen ja kun sitä ei oikein ole tilaa viedä eteenpäin. Ainakin mekaaninen tuuletin pitäisi poistaa ja sähköinen laittaa. Jotenkin mielummin tämmöisessä pitäisi tuon mekaanisen...
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76
Valehteleeko silmä, vai onko toinen hihna paljon syvemmällä tuolla urassa?
siis jos hihnat on "eriparia" niin kuluttaa hihnaa, ja herkemmin alkaa luistamaan, varsinki jos/kun hihnapyörien halkaisijassa on paljon kokoeroa.
tuo 10kw alkaa kuulostaa aika paljolta, mutta jos kampiakselilla ja pumpulla on esim. 20cm halkaisijaiset pyörät, niin uskoisin kestävän.
Ja sitten tuo OT-pumpun vaihto: laita 2-kammioinen pumppu, siis toinen kammio hydrauliikalle, ja toinen tehostimelle. tuo paineputken haaroittaminen ei onnistu, siis öljy karkaa vapaakierron kautta aina väärään paikkaan: siis nosturia käytettäessä pitää ratti sitoa linkkuun, ja ajossa taasen joku vipu nosturista, esim. puomin sisäänveto taikka tassun nosto sitoa pohjaan.-> siis vaatii 3 tie venttiilin. Ja taitaa olla niin, että tuo viritys ei kelpaa katsastussedälle?
Mihin käyttöön tuo hydrauliikka tulee? jos häytät nosturia vain satunnaisesti, ja sillonkin "varovasti" esim. asennustöissä, niin tuo "pieni" pumppu voi olla ihan kiva, siis etenkin pienillä kierroksilla nosturin liikkeet on rauhalliset.
Ja tuosta paineesta: jos laita esim. 200 bar pumpun/paineen, niin ohjaustehostimen linjoihin voi laittaa säädettävän paineensäätimen(siis päästää säädetyn paineen jälkeen suoraan paluu letkuun)
|
Niinpä näyttää kuvassa toinen hihna olevan syvemmällä. Ei ole silmään sattunut tuo asia luonnossa, mutta pitää katsella seuraavalla kerralla. Saattaa ihan hyvin olla alkuperäiset hihnat, niin ei ihme olisi, vaikka olisi jo epätasaisesti kuluneetkin.
Joo, niinpä taitaa paine mennä aina väärästä paikasta, jos vaan haaroittaa, tai sitten pitäisi olla se venttiili. Ei kovin kätevää. Pitääpä katella millaisia ne kaksikammioiset pumput on, että mahtuisiko tuolle paikalle.
Nosturia meinasin käyttää vaikka polttopuiden lastaukseen, tai mitä aarteita nyt tuleekaan kuskattua. Jos ihan pienellä tuotolla pumppu, niin saattaa kulua liikaa tupakkia nosturin liikkeitä odotellessa. Pitäisi mittailla ja laskea sylinterien tilavuudet, niin siitähän sen liikkeiden nopeuden sitten saisi laskettua.
Kätevintä ois, kun sen oikean osan löytäisi vaihteistoon ja siihen sitten pumppu. Pitänee jossain vaiheessa laitella kyselyitä kuorkkipurkaamoille.